Utvidet eksisjon av ondartet føflekkreft

Finnmarkssykehuset er fra Kreftregisteret gjort oppmerksom på at pasienter fra Finnmark som har fått påvist ondartet føflekkreft (malignt melanom) i 2022 har fått noe sein behandling i form av utvidet reseksjon. Finnmarkssykehuset vil derfor gi noen anbefalinger til allmennleger for å forbedre det kirurgiske tilbudet til denne pasientgruppa.

Harald G. Sunde, medisinsk fagsjef
Publisert 30.05.2023
Illustrasjonsbilde fra Colourbox
Illustrasjonsbilde: Colourbox