SANKS oppretter kontor i Trondheim

Snart finner du Sámi Klinihkka også i Trondheim. Klinikksjefen har fått overrekt nøklene til de nye lokalene til Nasjonalt team.

Kila Anti, språk- og kommunikasjonsrådgiver
Publisert 08.05.2024
En mann og en kvinne som holder en plante
Her overrekker Monica Danielsen ved Sirkus Shopping nøklene til klinikksjef Amund Peder Teigmo som gleder seg til Nasjonalt team blir etablert også i Trondheim. Foto: Finnmarksykehuset

Loga ášši sámegillii.

Klinikksjef Amund Peder Teigmo ved Sámi Klinihkka har besøkt Trondheim. Snart åpner nemlig Nasjonalt team ved SANKS nytt behandlingssted.

- Med kontor i Trondheim vil det bli et enda bedre tilbud til den sørsamiske befolkningen og ellers samer som bor i sør, sier Teigmo.

Nasjonalt team har et nasjonalt ansvar for den samiske befolkningen og tilbyr utredning og behandling for barn, unge og voksne.

Et godt sted

Fra før har Nasjonalt team kontorer i Oslo, Røros, Hamarøy, Tromsø og Karasjok.

Så snart alt er på plass i de nye lokalene vil de også tilby behandling i Trondheim.

- Dette blir et godt sted å komme til for pasienter og ansatte, sier Teigmo.

De nye lokalene til Nasjonalt team ligger på Sircus Shopping.